Linköping, Sweden, 18 november, 2016 - På tio år har ELITS vuxit från ett uppstartsbolag till ett globalt företag med närvaro i Europa, Nordamerika och Asien.

Under det senaste decenniet har ELITS hjälpt sina kunder att förändra, expandera och anpassa sin IT i en evigt föränderlig digitaliserad omvärld. Utsedd till Gasell av Dagens Industri och Superföretagen av Veckans Affärer de senaste fyra åren i rad visar på att ELITS djupt rotade affärsmodell och kundfokus är nyckeln till att bygga långsiktig framgång och tillväxt.

– Det är fantastiskt att få vara en del av den resa ELITS gör som företag. Jag skulle vilja tacka våra anställda och kunder för den framgång vi har uppnått de senaste tio åren /Fredrik Sjöstedt, grundare och CINO.

Fredrik anger två anledningar till den fortsatta framgången, en djupt rotad affärsetik och att det hela tiden finns en strävan att erbjuda den bästa kundupplevelsen.

–Vi vill att våra kunder väljer oss för att de uppskattar värdet av det vi gör, inte för att de är bundna av ett långt kontrakt. Vi tvekar aldrig att vara behjälpliga när det kommer till våra kunders affärsmål, även om insatsen faller utanför avtalsramen.

Med en kundbas som varierar från ett av världens största utvecklingsföretag inom telekom till nordiska och svenska aktörer, så har ELITS etablerat ett rykte som en IT-leverantör baserad på upplevda värderingar. Transparens, ärlighet och tillit är något som ska genomsyra alla kundrelationer. Den självfinansierade tillväxten är något alla i bolaget är stolta över, och den stoltheten är något som tydligt återspeglas i tjänsteutbudet och kundrelationen. Genom åren så har ELITS migrerat över 20 petabytes med data, löpande genererat effektiviseringar inom IT-drift med upp till 70% för vissa företag och konsoliderat flera globala datacenter för att skapa högre tillgänglighet och leverera säkrare IT-drift 24/7, 365 dagar på året.

ELITS ser tillbaka på ett årtionde av framgång, men blickar fortsatt framåt för att bygga framtida affärsområden och tillväxt. I anslutning till deras etablerade IT-drift och infrastrukturlösningar lanserar de nu sina molntjänster.

–Vi ser en fantastisk möjlighet att kombinera vårt kundfokus, kreativa inställning och erfarenheter från drift och infrastruktur och bära ut det i molnet. Vår ambition är att erbjuda en marknadsledande molntjänst som är unikt framtagen för framtidens digitaliserade Enterprise och SaaS-bolag. /Olle Hasselblad VD på ELITS.

Olle är övertygad om att det finns utrymme på marknaden för en molntjänst som kan erbjuda testmiljöer som emulerar verklighetens drift, dynamisk och snabb orkestrering i kombination med DevOps och marknadens bästa support.

–När vi gick in i designfasen för vårt molnerbjudande så ville vi bygga något som skulle göra faktiskt skillnad inom SaaS- och Enterprisesegmentet En molntjänst som har en påtaglig positiv effekt på både daglig drift och affärseffektivitet. Nu handlar det om att korta ned utvecklingstiden dvs. Time-to-Market för många av våra kunder, och vi vill hjälpa dem med det. Vi befinner oss just nu i det skedet att vi introducerar kunder i tjänsten, och mottagandet har varit överväldigande. Vi var snabbt tvungna att utöka vår kapacitet för att kunna möta våra kunders behov. Ett fantastiskt resultat för en mjukrelease, och ett kvitto på att vår ambition att skapa den bästa kundupplevelsen kan definiera framtidens molntjänst”, säger Olle Hasselblad.


För mer information, kontakta

Olle Hasselblad, VD.
Telefon 073-357 56 00, olle.hasselblad@ELITS.com.

Roger Haraldsson, informationsansvarig.
Telefon 073-359 0240, roger.haraldsson@ELITS.com.